sobota 21. ledna 2017

Zimní playlist

Tohle je teprve druhý článek, který sem píšu, a když jsem přemýšlel nad jeho tématem, uvědomil jsem si, že bych chtěl psát o hudbě, jelikož hudba je jedna z nejkrásnějších a pro mě nejdůležitějších věcí na světě. V poslední době jsem si zvykl vytvářet krátké (nebo delší) playlisty pro různé příležitosti a nálady, (zapisuji si je na kousky papírů nebo do deníků) a musím říct, že je to velmi příjemná a odpočinková činnost. Jakkoli je to ubohé, když vytvořím nějaký hezký playlist, tak z toho mám pak dobrý pocit :)

Zimní playlist nemám vytvořený ani zapsaný v žádném deníku, proto ho vytvořím hned ted', na místě, a přidám tam, co mě aktuálně napadne a zaujme. Nečekejte však žádné vánoční písničky (tedy je možné, že se tam jedna objeví, ale nejsem si tím jistý), protože k tomuto typu hudby nějak nemám kladný vztah. Počítám s tím, že některé písničky vyberu kvůli zimnímu tématu a jiné jen kvůli náladě, která mi bude připadat dostatečně chladná a studená.

                                                         1. "Snow" - Lisa Hannigan
 
Tuto písničku vybírám nejen proto, že je o sněhu, ale také protože je jednou z nejkrásnějších a nejklidnějích skladeb, které znám. Když jsem začal Lisu Hannigan poslouchat, tak toto byla první písen', která se mi začala líbit a která vystupovala z masy alba "At Swim". Je neskutečně podmanivá a dojemná, má svou tichou sílu.

                                                    2. "Perfect World" - Katie Melua
 
Perfect World pochází z alba, které je celé laděné do zimních/vánočních tónů, a i když zrovna tady žádná výslovná zmínka o zimě není, videoklip by už snad víc zimní být ani nemohl. Je to jedno malé kouzelné umělecké dílo, které určitě stojí za shlédnutí. 

3. "Sellers of Flowers" - Regina Spektor
 
Sellers of Flowers budu mít nejspíš už navždy neodmyslitelně spjatou se zimou, stejně jako celé album "Remember Us To Life", protože jsem ho v zimě objevil a v zimě i poslouchal. Většina těchto písniček mi v období vánočních nákupů plnila mp3 přehrávač, a nejvíc z nich jsem poslouchal právě "Sellers of Flowers". (Navíc zima hraje vedle květin v této písni nejdůležitější roli) 

4. "Catalyst" - Kyla La Grange
 
Jeden z příkladů písně, která nejspíš není vyloženě zimní, ale je taková klidná a mrazivá, až mi zimu asociuje. Je to jedna z mých nejoblíbenějších od Kyly La Grange, má krásný obrazotvorný text.


5. "Winter Bird" - Aurora
 
Jedna z vůbec nejzimějších písniček, které znám. Dojemná vzpomínka či modlitba za ptáčka, kterého zabila zima. Plné slz, zamrzlých jezer, holých stromů a magie. 

6. "Windows" - Angel Olsen
 
Angel Olsen jsem objevil teprve tento rok a písen' "Windows" se okamžitě stala mou oblíbenou. Je neuvěřitelně smutná a teskná, ale krásná a doslova nabitá emocemi. Její text je dost abstraktní, avšak já se domnívám že je o boji s depresí nebo nějakou jinou nemocí. Není to vyloženě zimní písen, snad má víc co do činění s podzimem, ale přesto jsem ji sem zahrnul, protože ji mám velmi rád a protože... Prostě si myslím, že by tu měla být.

Tak to je můj zimní playlist. Třeba vás něco z něj zaujme, a pokud ne, můžete mi naopak do komentářů napsat, co za těchto chladných dnů posloucháte vy :)

Žádné komentáře:

Okomentovat