úterý 9. května 2017

Šeříky

Šeříky

Květy šeříku
tě odnesou pryč
od hříchu
a nechají tě samotného
na ulici
jako štěně,
co v krabici
marně čeká na pána
za temné noci

Na obloze není hvězd
co odvedly by tě domů
a přesto čekáš na odjezd
půlnočním vlakem

Květy šeříku
jsou fialové
slyším je zpívat potichu
o kráse
avšak já přemýšlím jen o zániku

Květy šeříku 
sladce voní
cítím, že jsou nablízku
voní a obluzují
ty, co projdou kolem.
Jejich vůně mě uspává
jako chloroform
je tak nějak modravá
a hutná
jako kaše
a já se dusím
v záchvatu kašle

Květy šeříku
jsou teď všude
není pomoc básníku
vykvetly mu v hlavě.



Tuto báseň jsem napsal včera večer. Moje sestra přinesla domů kytici šeříků a nechala je na stole. Jejich vůně je strašně silná, připomíná spíš parfém než květiny. Ta báseň není nejspíš nijak zvlášť dobrá, ale přesto jsem ji sem chtěl dát, protože je aktuální, a protože se mi už dlouho nepodařilo žádnou napsat. Snad se to dneškem zlomilo. 

Přeji všem krásný květen

Žádné komentáře:

Okomentovat